top of page

Μα γιατί οι πόλεις χρειάζονται λογότυπα;

Έγινε ενημέρωση: 28 Φεβ 2019

Για ποιο λόγο οι πόλεις έχουν επιδοθεί σε έναν δύσκολο αγώνα branding; Eκτιμάται πως έως το 2020 οι παγκόσμιες επενδύσεις σε υποδομές έξυπνων πόλεων θα αγγίξουν τα 108 δισ. δολάρια


Η ανάγκη των πόλεων/κρατών για ένα έμβλημα χάνεται στους αιώνες. Είκοσι χιλιάδες χρόνια πριν την εποχή μας, στο Λάσκο, οι άνθρωποι χαράζουν τα πρώτα τους σχέδια και εύκολα φανταζόμαστε ότι αυτοί που εφεύραν τα πρώτα γραπτά σημεία ήθελαν να διασώσουν τους μύθους τους.


Αρκετούς αιώνες μετά και μερικά έτη φωτός μπροστά τεχνολογικά, τo 1977, o Milton Glaser κλήθηκε να προμοτάρει, μέσω ενός νέου λογότυπου, τον δήμο της Νέας Υόρκης.

To νέο λογότυπο που σχεδίασε είναι συνδυασμός rebus και καθώς δεν υπήρχε κανένα γλωσσικό εμπόδιο, αφού η καρδιά είναι παγκοσμίως εξομοιωμένη με την αγάπη, ένας μύθος γεννήθηκε μαζί με το πιο iconic logo στην ιστορία των πόλεων (και όχι μόνο).


Ας διακτινιστούμε τώρα πάλι, μερικούς αιώνες πίσω και ας πάμε στον 12ο αιώνα. Ο πληθυσμός της Ευρώπης είναι στη συντριπτική του πλειοψηφία αναλφάβητος. Αυτή την περίοδο αναπτύσσεται η εραλδική, επάγγελμα που επιβλέπει τη δημιουργία και τη ρύθμιση των οικοσήμων, τα οποία εμφανίζονταν στις σημαίες και τις ασπίδες των ευγενών για να ξεχωρίζουν από τους αντιπάλους τους κατά τη διάρκεια των ιπποδρομικών αγώνων και εννοείται στο πεδίο της μάχης.



Κατά τα επόμενα εκατό χρόνια, οι συντεχνίες, οι εκκλησίες και οι πόλεις, που μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν μονοχρωματικές σφραγίδες ως σήμα της εξουσίας, αποκτούν εμβλήματα και οικόσημα, ένας χρήσιμος τρόπος για τον εντοπισμό διάφορων ομάδων σε μια εποχή που, επαναλαμβάνω, ο πληθυσμός ήταν σε γενικές γραμμές αναλφάβητος.

Επιστρέφοντας στο τώρα και στη σημερινή κουλτούρα της γνώσης, το image making θεωρείται σημαντικός παράγοντας ανταγωνιστικότητας και για τις πόλεις. Οι "ευφυείς" πόλεις αποτελούν ένα νεωτερικό πεδίο έρευνας και εφαρμογών, το οποίο φέρνει σε επαφή τρεις επιστημονικούς τομείς: Τεχνολογία – Γνώση - Αστική ανάπτυξη.

"Οι πόλεις δέχονται όλο και μεγαλύτερη πίεση να προσφέρουν μια πιο "αυθεντική" και ποιοτική εμπειρία, προκειμένου να είναι πιο ελκυστικές προς το νέο και υψηλά καταρτισμένο πληθυσμό και τις επιχειρήσεις. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει στην ενσωμάτωση τεχνικών της επιστήμης του μάρκετινγκ στη στρατηγική τους για τη μελλοντική ανάπτυξη. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι πόλεις που φιλοδοξούν να ανέβουν στην κλίμακα της αστικής ιεραρχίας έχουν επιδοθεί σε έναν δύσκολο αγώνα branding." Απόσπασμα από την ομιλία της Μαργαρίτας Αγγελίδου στο 1ο Συνέδριο PlaceBranding. Και σίγουρα χρειάζονται ένα λογότυπο γι αυτό, να συμπληρώσω εγώ! Αν σας ενδιαφέρει το θέμα διαβάστε περισσότερα εδώ: https://www.citybranding.gr/2012/04/branding_09.html


 

110 Προβολές

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Τι είναι τα Rebus;

bottom of page